Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hmatové vnímání dětí s těžkým postižením zraku s použitím testu STIP
Kramosilová, Zuzana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem této rigorózní práce je vytvoření uceleného souhrnu získaných poznatků a statistických výsledků při ověřování hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku (5 - 8 let), v mladším školním věku (9 - 12 let) a starším školním věku (13 - 17 let) s použitím testu STIP I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do Braillova bodového písma a prověřuje čtení čísel. Test hodnotí přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost.
Logopedická intervence u dětí v mladším školnílm věku s kochleárním implantátem
Lomberská, Ivana ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou logopedické intervence u dětí v mladším školním věku s kochleárním implantátem. Teoretická část práce shrnuje obecné poznatky o sluchovém postižení a možnostech jeho kompenzace, jednotlivých typech kochleárních implantátů a zvláště pak o specifikách a metodice následné logopedické intervence. Praktická část sestává z interpretace výsledků výzkumného šetření realizovaného prostřednictvím dotazníků, které se zabývá současnou situací logopedické intervence u dětí v mladším školním věku s kochleárním implantátem, se zvláštním zaměřením na poimplantační rehabilitaci a její komplexnost. Výstupy výzkumného šetření prokázaly komplexnost logopedické intervence pouze v rámci některých pracovišť a také poukázaly na to, že realizace logopedické intervence je velmi individuální a závislá na konkrétní situaci a komunikačních a osobnostních vlastnostech jednotlivých implantovaných dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Sluchové postižení, kochleární implantát, kochleární implantace, dítě s kochleárním implantátem, mladší školní věk, rehabilitace, sluchový a řečový rozvoj, logopedická intervence.
Problematika hudebnosti v esteticko-koordinačních sportech
Hlaváčková, Radka ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Problematika hudebnosti v esteticko-koordinačních sportech Cíle: Diplomová práce se zabývá problematikou hudebnosti ve spojení s oblastí esteticko- koordinační sportů, konkrétně akrobatického rokenrolu, latinskoamerických tanců a moderní gymnastiky. Cílem je zjistit úroveň hudebnosti u aktivních jedinců působících v těchto sportovních odvětvích a naměřené hodnoty v rámci jednotlivých estetických sportů porovnat. Metody: Výzkum byl proveden formou standardizovaného testu hudebnosti podle Arnolda Bentleye. Výzkumný soubor tvoří závodnice mladšího školního věku (7 - 10 let) v akrobatickém rokenrolu (10), latinskoamerických tancích (10) a moderní gymnastice (10). Výsledky jsou interpretované pomocí tabulek četností a sloupcových grafů prostřednictvím funkcí v Excelu. Výsledky: Pořadí esteticko-koordinačních sportů dle úspěšnosti v testu hudebnosti podle A. Bentleye je následující: 1) Akrobatický rokenrol (58,1%), 2) latinskoamerické tance (56,5%), 3) moderní gymnastika (55,5%). Klíčová slova: akrobatický rokenrol, hudebně-pohybové vztahy, latinskoamerické tance, mladší školní věk, moderní gymnastika
Užívání elektronických obrazovek u dětí ve věku 6-9 let
Svobodová, Lucie ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem užívání digitálních technologií u dětí mladšího školního věku (1. až 3. třída ZŠ). Cílem práce je detailněji zmapovat užívání obrazovek u dětí ve věku 6-9 let a odhalit věk, který by byl vhodný pro realizaci preventivních programů cílených na zdravé používání technologií u dětí. Zajímá nás tedy, kolik času děti daného věku tráví užíváním elektronických obrazovek a jaké typy obrazovek obvykle užívají, jakým činnostem se na zařízení věnují, jak se užívání liší mezi chlapci a dívkami a zda existují rozdíly v užívání u dětí v 1. třídě, 2. třídě a 3. třídě základní školy. Zvolenou metodou výzkumu je průřezové dotazníkové šetření v online podobě určené pro rodiče. Výsledky výzkumu ukázaly, že množství času tráveného dětmi u obrazovek se zvyšuje s přibývajícím věkem dítěte a výraznější nárůst lze pozorovat hlavně u dětí ve 3. třídě ZŠ. Nejčastěji děti tráví čas s přenosnými zařízeními (chytrý telefon či tablet) a sledováním televize. U chlapců ve 3. třídě ZŠ jsme zaznamenali také mírný nárůst užívání herních konzolí, dívky naopak tato zařízení nepoužívají téměř vůbec. Na tuto věkovou skupinu dětí a jejich rodičů by tedy do budoucna mohla být více cílena preventivní činnost a osvěta ohledně bezpečného užívání a rizik spojených s nadměrným užíváním technologií. KLÍČOVÁ...
Závislostní chování ve vztahu k moderním technologiím a internetu u dětí v raném školním věku
Prokešová, Miroslava ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Východiska: Tato práce se zabývá závislostním chováním ve vztahu k moderním technologiím u dětí v raném školním věku. Moderní technologie jsou součástí života čím dál mladších dětí, ale není úplně známo, jaký vliv má používání těchto technologií na vývoj dítěte, jeho kognitivní nebo sociální schopnosti. Cíle: Hlavním cílem výzkumu bylo zmapování závislostního chování na moderních technologiích u dětí v raném školním věku. V návaznosti na to, jaké vzorce užívání moderních technologií děti vykazují, jaký názor na používání moderních technologií dětmi má rodič a dítě samotné, a jaký je v těchto dvou názorech rozdíl. Cílem výzkumu bylo i popsat, jaká pravidla či omezení rodiče stanovují v rámci používáním moderních technologií jejich dětmi. Výzkumný soubor: Soubor tvořilo 8 rodičů dětí v raném školním věku i děti samotné. Od každého rodiče jedno dítě ve věku 6-9 let. Výběr byl proveden metodou prostého záměrného (účelového) výběru. Metody: Výzkumná část práce byla provedena kvalitativní formou. Hlavní využitou metodou byl polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly nahrány na diktafon a transkripcí převedeny do textové formy. Data byla dále analyzována metodou kódování. Výsledky: Děti v raném školním věku používají nejčastěji mobilní telefon, televizi a počítač ke sledování pořadů, videí a hraní her....
Hodnocení vybraných pomůcek využívaných v tenisovém tréninku dětí mladšího školního věku
Roth, Jiří ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Carboch, Jan (oponent)
Název: Hodnocení vybraných pomůcek využívaných v tenisovém tréninku dětí mladšího školního věku Cíle: Hlavním cílem této práce je posouzení efektivity shromážděných tenisových pomůcek, které se využívají v tenisové přípravě dětí mladšího školního věku (6-11 let). Metody: Zvolenými metodami pro získání cíle práce jsou literární rešerše dostupné literatury a zdrojů a jejich následná analýza a syntéza. Výsledky: V této práci byl vytvořen přehledný popis, rozřazení a hodnocení efektivity tenisových pomůcek na základě prostudování dostupných zdrojů týkajících se tenisové tématiky. Byl zde uveden postup, jak lze podle platných principů zařazovat pomůcky do tréninkového plánu. Výsledkem je klasifikace vybraných tenisových pomůcek podle jejich použití pro začátečníky, mírně pokročilé a pokročilé. Kritériem pro zařazování pomůcek do tréninku je zejména vliv věku a trénovanosti. Konkrétně bylo zjištěno, že záleží na zkušenostech trenéra vhodně zařazovat pomůcky do tréninkové jednotky podle zákonitostí sportovního tréninku. Postupy, které vznikly v rámci literární rešerše, jsou zdůvodněny a rozebrány v analyticko-deskriptivní části práce a závěru. Klíčová slova: tenis, pomůcky, klasifikace pomůcek, efektivita pomůcek, mladší školní věk, tenisový trénink, tenisová příprava
Diagnostika školní zralosti
Vondráčková, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá diagnostikováním školní zralosti při zápisech k povinné školní docházce. V práci jsou vymezeny pojmy školní zralost, školní připravenost, zápis k povinné školní docházce, odklad školní docházky a přijetí dítěte před šestým rokem věku. Další část práce se zabývá průběhem zápisů k povinné školní docházce na základních školách na Českobudějovicku. Zde byly stanoveny 3 cíle, kterými bylo zjistit, jak učitelé vybraných základních škol na Českobudějovicku diagnostikují školní zralost při zápisech k povinné školní docházce, zjistit, zda mají učitelé základních škol na Českobudějovicku zkušenosti s odklady školní docházky a s přijímáním dětí před dovršení šestého roku věku a zjistit, jestli základní školy spolupracují se školami mateřskými při zápisech k povinné školní docházce. K dosažení cílů byl použit kvalitativní typ výzkumu, metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Pomocí rozhovorů s vybranými učiteli s devíti základních škol byly tyto cíle splněny. Základní školy používají různé metody k diagnostikování školní zralosti, ale ve většině případů diagnostikují dítě v literaturou doporučených oblastech. Při zápisech k povinné školní docházce spolupracují se školami mateřskými. Zkušenosti učitelů s dodatečným odkladem a přijetím dítěte před šestým rokem...
Logopedická intervence u dětí v mladším školnílm věku s kochleárním implantátem
Lomberská, Ivana ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou logopedické intervence u dětí v mladším školním věku s kochleárním implantátem. Teoretická část práce shrnuje obecné poznatky o sluchovém postižení a možnostech jeho kompenzace, jednotlivých typech kochleárních implantátů a zvláště pak o specifikách a metodice následné logopedické intervence. Praktická část sestává z interpretace výsledků výzkumného šetření realizovaného prostřednictvím dotazníků, které se zabývá současnou situací logopedické intervence u dětí v mladším školním věku s kochleárním implantátem, se zvláštním zaměřením na poimplantační rehabilitaci a její komplexnost. Výstupy výzkumného šetření prokázaly komplexnost logopedické intervence pouze v rámci některých pracovišť a také poukázaly na to, že realizace logopedické intervence je velmi individuální a závislá na konkrétní situaci a komunikačních a osobnostních vlastnostech jednotlivých implantovaných dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Sluchové postižení, kochleární implantát, kochleární implantace, dítě s kochleárním implantátem, mladší školní věk, rehabilitace, sluchový a řečový rozvoj, logopedická intervence.
Problematika hudebnosti v esteticko-koordinačních sportech
Hlaváčková, Radka ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Problematika hudebnosti v esteticko-koordinačních sportech Cíle: Diplomová práce se zabývá problematikou hudebnosti ve spojení s oblastí esteticko- koordinační sportů, konkrétně akrobatického rokenrolu, latinskoamerických tanců a moderní gymnastiky. Cílem je zjistit úroveň hudebnosti u aktivních jedinců působících v těchto sportovních odvětvích a naměřené hodnoty v rámci jednotlivých estetických sportů porovnat. Metody: Výzkum byl proveden formou standardizovaného testu hudebnosti podle Arnolda Bentleye. Výzkumný soubor tvoří závodnice mladšího školního věku (7 - 10 let) v akrobatickém rokenrolu (10), latinskoamerických tancích (10) a moderní gymnastice (10). Výsledky jsou interpretované pomocí tabulek četností a sloupcových grafů prostřednictvím funkcí v Excelu. Výsledky: Pořadí esteticko-koordinačních sportů dle úspěšnosti v testu hudebnosti podle A. Bentleye je následující: 1) Akrobatický rokenrol (58,1%), 2) latinskoamerické tance (56,5%), 3) moderní gymnastika (55,5%). Klíčová slova: akrobatický rokenrol, hudebně-pohybové vztahy, latinskoamerické tance, mladší školní věk, moderní gymnastika
Vliv předškolního plavání na úroveň plaveckých dovedností dětí mladšího školního věku
Velová, Lenka ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku plavání dětí od narození až po mladší školní věk. Stěžejní je komparace dosažené úrovně plaveckých dovedností u dětí na 1. stupni ZŠ, které již absolvovaly kurzy předškolního plavání a dětí, které žádnou dosavadní plaveckou průpravu neměly. Teoretický rámec práce je zaměřen na teorii plavání, na charakteristiku jednotlivých etap dítěte v souvislosti s plaveckými kurzy a na vymezení základních plaveckých dovedností.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.